کد خبر: 108438

چین در برابر پول نفت ایران خانه می‌سازد

قرار است طرح فروش نفـت ایران به چین در قبال ساخـت مسـکن اجرایی شود.

به گزارش ثریا شعاری از دوران انتخابات ریاست‌جمهوری که حالا در برنامه‌های دولت سیزدهم قرار گرفته و قرار است وزارت راه‌و‌شهرسازی آن را محقق کند: ساخت سالانه یک‌میلیون مسکن یا چهار میلیون مسکن در چهار سال.

حالا و پس از گذشت بیش از صد روز از فعالیت دولت سیزدهم تمام شواهد و قرائن از اجرانشدن آن در پایان سال اول حکایت دارد.

قاسمی از مذاکره با چینی‌ها برای انتقال فناوری ساخت مسکن خبر داد. وزیر راه‌و‌شهرسازی دراین‌باره توضیح داد: «مذاکره با شرکت‌های خارجی برای ورود فناوری‌های نوین ساخت‌وساز مسکن به کشور ادامه دارد و نمایندگانی از چین برای مذاکره در کشور حضور دارند».

 شنیده‌ها از برنامه‌ریزی برای تهاتر نفت با ساخت مسکن حکایت دارد؛ به این معنی که قرار است دولت در آینده بخشی از نفت خود را به چین بفروشد و در ازای آن، شرکت‌های چینی اقدام به ساخت مسکن در ایران کنند.

منبع: روزنامه شرق