به گزارش ثریا - آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه با حضور در دبستان دخترانه شهید فرهاد حسینمردی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را آغاز کرد.
رئیسجمهوری تا دقایقی دیگر در جمع دانشآموزان و مسئولان این مدرسه سخنرانی و در تداوم سنت پرسش مهر، بیست و سومین پرسش مهر را با دانشآموزان سراسر کشور مطرح میکند.
براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش و با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پس از حدود ۲ سال تعطیلی مدارس بهدلیل شیوع کرونا، با واکسیناسیون گسترده و بهبود وضعیت فراگیری این بیماری، مدارس سراسر کشور از امروز اول مهر به شکل حضوری فعالیت خواهند داشت.
رئیسجمهوری در جمع دانشآموزان و مسئولان این مدرسه و در تداوم سنت پرسش مهر، بیست و سومین پرسش مهر را با دانشآموزان سراسر کشور مطرح کرد. رئیسجمهوری در مراسم آغاز سال تحصیلی از دانشآموزان پرسید که شاخصهای مدرسه خوب از دید آنان کدام است؟
سیدابراهیم رئیسی همچنین از معلمان خواست که بگویند که برای افزایش بهرهوری در آموزش و پرورش چه باید کرد؟
یوسف نوری شب گذشته با اشاره به آمار دانشآموزان کشور گفت: حدود ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشآموز در سال تحصیلی جدید ثبتنام کردهاند و عدهای هم هنوز کار ثبتنام خود را انجام ندادهاند. برآورد ما این است که حدود ۱۶ میلیون دانشآموز واجبالتعلیم داریم که از پایه اول تا پایه دوازدهم هستند. حدود ۸ میلیون نفر نیز در سنین پیشدبستان و مهد کودک هستند که مسئولیت آموزش آنها بر عهده آموزش و پرورش قرار گرفته است و ما از طریق سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک پیگیر امر تعلیم و آموزش آنها خواهیم بود.
وی اضافه کرد: همچنین حدود ۹۴ هزار نفر دانشجوی دانشگاه فرهنگیان داریم که همراه با دانشجویان دانشگاه شهیدرجایی حدود ۱۰۰ هزار نفر میشوند و اعضای هیات علمی ما نیز بیش از ۲۰۰۰ نفر هستند.
منبع : اموزش و پرورش