به گز ارش ثریا - در سال تحصیلی جاری کمبود ۸۳ هزار معلم در مدارس با اضافه تدریس معلمان جبران شده است و قرار بود آزمون جدید استخدامی در اواخر امسال برگزار شود اما به گفته سخنگوی این وزارتخانه علی فرهادی «هنوز مجوزی اخذ نشده است».
آموزشوپرورش شهریور امسال اعلام کرد که ۱۷۶ هزار معلم نیاز دارد و با برگزاری ۳ آزمون در سالجاری از حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار داوطلب، ۷۲ هزار معلم استخدام شدند که از هر ۱۹ داوطلب، یکی معلم شد.
مهر سال آینده حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانشآموز معلم ندارند اما سخنگوی وزارت آموزشوپرورش میگوید که برای آزمون استخدامی هنوز «در مرحله رد و بدل کردن اطلاعات با سازمان اداری و استخدامی هستند» اما این در حالیست که برای انجام مرحله ارزیابی تکمیلی دوره آموزش مهارتهای معلمی برای معلمان جدید به حداقل ۶ ماه زمان نیاز است.
منبع : اموزش و پرورش