کد خبر: 160620

شرط سنی پذیرش در دانشگاه امام صادق (ع) را افزایش دهید

علاقمندان به تحصیل در دانشگاه امام صادق(ع) با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار افزایش شرط سنی ورود به این دانشگاه شدند.

به گزارش ثریا - شرط سنی دانشگاه امام صادق (ع) برای ثبت‌نام، ۲۰ سال تمام تعیین شده و این موضوع باعث شده که بسیاری از جوانان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه، با مانعی جدی روبه‌رو شوند.در سایت دانشگاه امام صادق(ع) در بخش شرلیط داوطلبان آمده است که متولدین نیمه دوم سال ۱۳۸۳ و بعد از آن؛ انجام خدمت سربازی یا تحصیل در حوزه علمیه و مانند آن تاثیری در شرط سنی ندارد.مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور علیرضا کریمیان می‌گوید که شرایط عمومی آزمون در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری ۱۴۰۴ ذکر شده و کف و سقف سنی برای ثبت نام در آزمون سراسری وجود ندارد.معاون آموزشی وزیر علوم، تحققات و فناوری ابوالفضل واحدی هم می‌گوید که شرکت در آزمون سراسری و ورود به دانشگاه‌ها شرط سن ندارد اما برخی دانشگاه‌ها شرایط اختصاصی دارند که دانشگاه امام صادق(ع) دارای این شرایط است و موضوع باید از مسؤولان دانشگاه پیگیری شود.

منبع : دانشگاه امام صادق