کد خبر: 160772

وزیر علوم:

پیشنهادات دانشگاهیان درباره ناترازی انرژی به رئیس‌جمهور ارائه می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تاکنون جلساتی با حضور اساتید و اقتصاددان‌ها درباره راه‌های مقابله با ناترازی انرژی برگزار شده است، گفت: دیدگاه دانشگاهیان در این رابطه آماده شده و در اختیار رئیس جمهور قرار می‌گیرد.

به گزارش ثریا -  انرژی و مقابله با ناترازی‌ها از اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم بوده و رفع ناترازی انرژی، همواره یکی از موضوعات اصلی جلسه سران قوا طی ماه‌های اخیر بوده است.

مسعود پزشکیان؛ رئیس‌جمهور نیز در دیدار با دانشجویان و اعضای هیأت علمی بارها تاکید کرده است که دانشگاه‌ها برای مشکلات پیش روی دولت از جمله ناترازی‌های انرژی راه‌حل‌های کارشناسی ارائه کنند.

حسین سیمایی درباره اقدامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها برای مقابله با ناترازی انرژی اظهار داشت: شخص رئیس‌جمهور از دانشگاه‌ها درخواست کرده است الگویی که برای مقابله با ناترازی انرژی در دست مطالعه است را بررسی و نظر خود را اعلام کنند.

وی افزود: ما هم در این زمینه، جلسه‌ای برگزار کردیم و جلسه بعدی را به زودی با گروهی از اقتصاددان‌ها و استادان علوم اجتماعی، استادان علوم رسانه و مجموعه‌ای از تخصص‌های مختلف برگزار می‌کنیم.

وزیر علوم یادآور شد: احتمالا جلسات دیگری هم داشته باشیم و در پایان، گزارشی از جلسات و نظرهای مطرح شده در خصوص دیدگاه دانشگاهیان نسبت به راه‌های مقابله با ناترازی انرژی، جزئیات و نحوه اجرا را به رئیس جمهور ارائه خواهیم داد.

سیمایی اظهار داشت: وزارت علوم اقدام جدی برای تامین برق دانشگاه‌ها از طریق پنل‌های خورشیدی انجام داده است و مواردی هم در قانون بودجه لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: در این رابطه همچنین با سازمان برنامه و بودجه، مکاتبه‌ای داشته‌ایم و برای راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کرده‌ایم که البته بخشی از هزینه را وزارت علوم پرداخت می‌کند.

منبع : وزارت علوم