به گزارش ثریا به دنبال وقوع انفجار در یکی از مخازن حاوی مواد قابل اشتعال در بندر شهید رجایی بندرعباس، وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان، آخرین وضعیت و گزارش اولیه این حادثه را جویا شد.
بر اساس گزارش مرکز اطلاعرسانی وزارت کشور، وزیر کشور پس از دریافت گزارش، دستورات لازم مبنی بر پیگیری ویژه و رسیدگی فوری به ابعاد مختلف این انفجار را به استاندار هرمزگان ابلاغ کرد. هدف از این دستور، تسریع در روند بررسی علت حادثه و مدیریت پیامدهای احتمالی آن عنوان شده است.
همچنین، با تاکید و دستور وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور نظارت میدانی و هماهنگی اقدامات لازم، عازم منطقه بندرعباس شده است.
در همین حال، اداره کل مدیریت بحران استان هرمزگان نیز اعلام کرده است که تمامی تیمهای عملیاتی و امدادی این اداره کل در سطح استان در حالت آمادهباش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز، اقدامات لازم را به سرعت انجام دهند. جزئیات بیشتر در خصوص علت دقیق انفجار و خسارات احتمالی متعاقباً اعلام خواهد شد.