به گزارش ثریا پنجاه و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، یکی از مهمترین مراحل برای ورود پزشکان به دورههای تخصصی، رأس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور برگزار میشود.
بر اساس اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی، کارت ورود به جلسه این آزمون مهم از صبح امروز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در اختیار داوطلبان قرار گرفته است. متقاضیان میتوانند با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir نسبت به دریافت و پرینت کارت خود اقدام کنند.
همچنین، فرصتی برای رفع نواقص احتمالی در مدارک ثبتنامی داوطلبان در نظر گرفته شده است. این امکان از ساعت ۸ صبح یکشنبه ۱۴ اردیبهشت آغاز شده و تا ساعت ۲۴ دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. داوطلبانی که با پیام نقص مدرک مواجه میشوند، باید سریعاً از طریق همان سایت sanjeshp.ir اقدام به تکمیل و بارگذاری مدارک صحیح نمایند.
در ادامه بخوانید:
کنکور ۱۴۰۴: خبر خوش وزیر علوم برای خانوادهها و سهمیهها
مرکز سنجش آموزش پزشکی تأکید کرده است آن دسته از داوطلبانی که از سهمیه رزمندگان و ایثارگران استفاده میکنند و وضعیت سهمیه آنان در سیستم مورد تایید قرار نگرفته، باید با مراجعه به ارگان ذیربط، نامه تائیدیه معتبر را دریافت و تصویر آن را در قسمت مربوطه بارگذاری کنند تا سهمیهشان برای آزمون دستیاری لحاظ شود.
گفتنی است، تعداد ۱۴ هزار و ۷۰۸ داوطلب برای رقابت در پنجاه و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی ثبت نام کردهاند. این آزمون دروازه ورود به سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ در رشتههای تخصصی پزشکی است.
حضور در جلسه آزمون فقط با همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه و یک کارت شناسایی معتبر عکسدار (مانند کارت ملی، شناسنامه عکسدار جدید یا گواهینامه رانندگی) امکانپذیر خواهد بود. همراه نداشتن این مدارک موجب ممانعت از ورود داوطلب به حوزه امتحانی میشود.
این آزمون به صورت همزمان در دانشگاههای علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، یزد (شهید صدوقی)، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و همچنین دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در شهر تهران برگزار خواهد شد.
منبع: مرکز سنجش آموزش پزشکی