کد خبر: 162122

سعید مظلومیان:

قانون جدید امتحانات پیام نور: تأخیر یعنی محرومیت

سعید مظلومیان، معاون آموزشی دانشگاه پیام نور، از تغییرات اساسی در روند برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور و ورود به جلسه آزمون خبر داد.

به گزارش ثریا معاون آموزشی دانشگاه پیام نور، سعید مظلومیان، از اجرای دستورالعمل جدیدی در خصوص روند برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور از نیمسال جاری خبر داد. بر اساس این تغییرات، امکان ورود به جلسه آزمون برای دانشجویان پس از آغاز رسمی آزمون وجود نخواهد داشت، اقدامی که با هدف ارتقای کیفیت و امنیت فرآیند ارزیابی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این رویه نسبت به ترم‌های گذشته متفاوت است، افزود: «در گذشته، دانشجویان پیام نور امکان داشتند با کمی تأخیر پس از شروع آزمون وارد حوزه امتحانی شوند. اما از این پس، برای حفظ نظم و امنیت امتحانات، درب حوزه‌های امتحانی دقیقاً رأس ساعت شروع آزمون بسته شده و ورود به جلسه آزمون برای افراد دارای تأخیر میسر نیست.»

مظلومیان تأکید کرد: «پس از توزیع اولین برگه سوال در آزمون‌های کتبی و یا با شروع آزمون‌های الکترونیکی، هیچ دانشجویی، تحت هیچ شرایطی، اجازه ورود به سالن امتحان را نخواهد داشت.» این اقدام برای جلوگیری از هرگونه اخلال در روند برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور و تضمین شرایط یکسان برای همه دانشجویان ضروری است.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور در پایان با تأکید بر اهمیت آمادگی و حضور به‌موقع دانشجویان گفت: «ضروری است دانشجویان عزیز حداقل ۱۵ دقیقه پیش از ساعت اعلام‌شده برای شروع آزمون در حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند تا با آرامش و بدون استرس، از مشکلاتی نظیر محرومیت از آزمون جلوگیری شود.» رعایت این دستورالعمل جدید برای تمامی دانشجویان پیام نور الزامی است.

منبع: پیام نور