به گزارش ثریا احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش، در هفتاد و نهمین جلسه شورای راهبری این سازمان، با گرامیداشت یاد امام راحل و مناسبتهای ماه خرداد، بر الگو قرار دادن اندیشه ایشان در تمامی امور تاکید کرد. وی سوم خرداد، قیام ۱۵ خرداد و رحلت بنیانگذار انقلاب را نقاط عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست.
محمودزاده با اشاره به نگرش مثبت رهبری و حضور فعال رئیس جمهور دکتر پزشکیان در جلسات مرتبط با آموزش و پرورش، بر ضرورت سرعتبخشی به اجرای سیاستهای نظام تعلیم و تربیت، بهویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تأکید کرد و گفت: «تعلل در کارها به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و باید برای تحقق اهداف اسناد بالادستی تلاش مضاعف کرد.»
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی ضمن آرزوی موفقیت برای دانشآموزان در امتحانات پایان سال، از روند مطلوب برگزاری این امتحانات خبر داد. وی در ادامه، به یکی از مهمترین دستاوردهای اخیر اشاره کرد و از تصویب اساسنامه مدرسه مجازی در شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد.
به گفته احمد محمودزاده، این مدرسه مجازی با پوشش دادن پنج گروه از افراد جامعه، به کاهش تنوع مدارس بزرگسالان کمک شایانی خواهد کرد. وی افزود: «در مدرسه مجازی چهار نوع مدرسه در یک ساختار واحد تجمیع میشود که این امر هم به لحاظ تمرکز بخشی و قابلیت مدیریت بهتر، و هم از نظر صرفهجویی در فضا و نیروی انسانی بسیار مؤثر خواهد بود.» این اقدام گامی مهم در جهت توسعه آموزش از راه دور و افزایش پوشش تحصیلی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد که مدرسه مجازی علاوه بر افزایش پوشش تحصیلی و تسهیل ادامه تحصیل برای بزرگسالان، فرصتی برای افرادی که به دلیل معلولیتها یا شرایط خاص قادر به حضور فیزیکی در کلاس درس نیستند اما علاقهمند به تحصیل هستند، فراهم میآورد. این رویکرد به تحقق عدالت آموزشی نزدیکتر است.
احمد محمودزاده همچنین آموزش ایرانیان خارج از کشور و داوطلبان از کشورهایی که به نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران علاقهمند هستند را از دیگر اهداف کلیدی تأسیس مدرسه مجازی برشمرد. وی افزود اتباع خارجی مقیم داخل کشور نیز میتوانند از خدمات این آموزش آنلاین و نوین بهرهمند شوند.
در پایان، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی به نقش محوری تربیتی، آموزشی و مهارتی معلمان اشاره کرد و گفت: «تجهیز مدارس به فناوریهای نوین آموزشی و ایجاد فرصت فراگیری برای معلمان جهت دستیابی به این فناوریها، از اولویتهای وزارت آموزشوپرورش است.» این امر به توانمندسازی معلمان و ارتقای کیفیت کلی آموزش کمک خواهد کرد.
منبع: آموزش و پرورش