کد خبر: 167855

یک شرکت پزشکی سازنده آیفون را نقره‌داغ کرد

پس از یک نبرد حقوقی طولانی‌مدت و پیچیده بین اپل و شرکت ماسیمو، سازنده تجهیزات پزشکی جریمه‌ای سنگین برای سازنده گوشی مشهور آیفون در نظر گرفته شده است.

به گزارش ثریا - به نقل از انگجت، بر طبق حکم اخیر هیئت منصفه دادگاهی در کالیفرنیا اپل به پرداخت ۶۳۴ میلیون دلار غرامت به علت استفاده بدون اجازه از حق اختراع ثبت شده شرکت ماسیمو محکوم شد.این امر اولین قدم به سوی تعیین یک نتیجه قطعی در این منازعه حقوقی طولانی مدت است. هیئت منصفه دادگاه به نفع ماسیمو رای داد که به خاطر ساخت دستگاه‌های نظارت بر وضعیت بیماران مشهور است. بر همین اساس اپل حق ثبت اختراع این شرکت را در ارتباط با فناوری ردیابی سطح اکسیژن خون نقض کرده است.ماسیمو اپل را متهم کرده بود که در حسگرهای اندازه گیری اکسیژن خون ساعت های هوشمند اپل، از فناوری اختصاصی این شرکت استفاده کرده است. این فناوری از طریق برنامه‌های تمرین ورزشی و کنترل ضربان قلب ساعت اپل هم در دسترس است. اپل با این حکم مخالف بوده و در واکنش تصریح کرد ثبت اختراع ماسیمو در این پرونده سه سال قبل منقضی شده و مختص به فناوری تاریخی نظارت بر بیماران از دهه‌ها پیش است. اپل قصد دارد به این تصمیم اعتراض کند.اپل و ماسیمو در شبکه‌ای از دعاوی مرتبط اما جداگانه با هم درگیر هستند. ماسیمو، قبلا در سال ۱۴۰۲ کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا را متقاعد کرده بود که فروش ساعت‌های هوشمند سری ۹ و اولترا ۲ اپل را متوقف کند، زیرا مشخص شد که فناوری اپل برای سنجش سطح اکسیژن خون، حق ثبت اختراع ماسیمو را نقض می‌کند.اپل برای جلوگیری از این ممنوعیت، حسگر سنجش اکسیژن خون را از ساعت‌های خود حذف کرد، اما در مرداد ماه با تأیید گمرک آمریکا، نسخه به‌روز شده‌ای از این حسگر را دوباره معرفی کرد.

ماسیمو از گمرک به دلیل این اقدام شکایت کرده است، در حالی که اپل به‌طور جداگانه ممنوعیت اعلام شده توسط کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا را در دادگاه تجدیدنظر فدرال به چالش کشیده است.

منبع : اپل 

مرتبط ها