به گزارش ثریا مرحوم آیت الله حائری شیرازی در یکی از سخنرانی های خود به موضوع «انتخاب رهبری و برکات وجود رهبران جمهوری اسلامی ایران» اشاره کرده است که تقدیم شما فرهیختگان می شود.
آنهایی که طعم پدری امام (ره) را چشیده بودند و احساس میکردند امام برای آنها پدری میکرده، طبیعتاً در چنین روزی، یاد آن دلسوزیها و سفارشها و محبتها میافتند و متاثر می شوند.
اما تسلایی که خدا در رحلت امام (ره) به ما داده است این است که ما را به خودمان واگذار نکرده است و رهبری که به پروردگار وابسته است برای ما انتخاب کرده. ماه رمضان که تمام میشود، بعد از آن عید رمضان شروع میشود. آن وقت میگویند:
عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت
صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت
امام راحل (ره) ماه رمضان بود و مقام معظم رهبری،عید رمضان (عید فطر) است. روز عید رمضان، دیگر این ماه تمام شد و به سر آمد؛ اما به جای او، عید رمضانِ انتخاب رهبری [جدید] برای ما پیش آمد.