کد خبر: 1743

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

ارائه آموزش‌های «کارآفرینی» به دانش‌آموزان در کانون‌های تربیتی و اردوگاه‌ها

مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش با اشاره به نام‌گذاری سال با عنوان تولید و اشتغال، گفت: برنامه‌ریزی در بخش فرهنگی و هنری برای آموزش‌های کارآفرینی به دانش‌آموزان از طریق کانون‌های فرهنگی و اردوگاه‌های دانش‌آموزی انجام شده است.

به گزارش شبکه علمی ثریا، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگویی در خصوص «اقدامات آموزش و پرورش در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، اظهار داشت: برنامه‌ریزی در بخش فرهنگی و هنری در خصوص آموزش‌های کار آفرینی برای دانش‌آموزان در فعالیت‌های فوق برنامه و از طریق کانون‌های فرهنگی و تربیتی و اردوگاه‌های دانش‌آموزی انجام شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی بر این است که دانش‌آموزان را در شرایط مدرسه‌ای به سمت آموزش‌هایی که فعالیت اشتغال‌زا را به دنبال دارند، سوق دهیم.

علی‌اکبرزاده تصریح کرد: در سال گذشته تلاشمان این بود که نمایشگاه‌های آثار تولیدی دانش‌آموزان را برجسته کنیم و در این راستا نمایشگاه‌هایی ایجاد کردیم تا دانش‌آموزان آثار تولیدی خود را به فروش برسانند و این نمایشگاه در سطح استانی و ملی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: امسال برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم تا رشته‌های اشتغال‌زا را در کانون‌های تربیتی ایجاد کنیم؛ به ویژه در فعالیت‌ها و تعطیلات تابستان آموزش‌هایی به دانش‌آموزان ارایه شود.

علی‌اکبرزاده عنوان کرد: در تابستان سال گذشته حدود 25 هزار پایگاه تابستانی داشتیم که برنامه‌ریزی خود را روی «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» انجام دادیم اما امسال باید توسعه بیشتری داده و به موضوع کار آفرینی و اشتغال بیشتر اهمیت دهیم.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 1200 کانون فرهنگی و تربیتی و 300 اردوگاه در سطح کشور فعالیت می‌کند، افزود: همه برنامه‌های این مراکز را به سمت ایجاد تفکر تولید و اشتغال سوق خواهیم داد.

 

منبع: فارس