کد خبر: 23178

توضیحات یک مقام ناجا درباره «مائده هژبری»

رئیس سازمان عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی با اشاره به انتشار مصاحبه تلویزیونی «مائده هژبری»، گفت: آنچه من اطلاع دارم، این کار با هماهنگی صورت گرفته بود، اما به شخصه این کار را نمی‌پسندم.

به گزارش ثریا، حجت‌الاسلام سیدعلی‌رضا ادیانی دقایقی قبل در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مشهد برگزار شد، در پاسخ به پرسشی در خصوص انتشار مصاحبه تلویزیونی مائده هژبری که با واکنش‌های بسیار زیادی همراه بود، اظهار کرد: آنچه من اطلاع دارم، این کار با هماهنگی صورت گرفته بود، اما به شخصه این کار را نمی‌پسندم.

من به عنوان یک شهروند این کار را نمی‌پسندم و به نظر من این کار اشاعه فحشا است، به همین دلیل بود که من در یک جلسه شورای هماهنگی نیروی انتظامی به آقای اشتری گفتم، آقای اشتری عزیز روابط عمومی نیروی انتظامی را همچون سپاه که زیر نظر روحانی است، زیر نظر روحانی باشد، چراکه روحانی این مرز را می‌شناسد. در آن شورا به آقای اشتری گفتم این کار را به سازمان عقیدتی‌سیاسی واگذار کنید.

ادیانی تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم حرفی را به مردم بزنیم باید حرف راست بزنیم، اما نمی‌شود هر حرف راستی را گفت؛ شاید به مصلحت مردم نیست.

وی با بیان این که به نظر من این قضیه اشاعه فحشا بود، خاطرنشان کرد: ما نباید منکر را در جامعه ترویج کنیم. به همین دلیل من در اولین جلسه شورای هماهنگی نیروی انتظامی به آقای اشتری گفتم در این زمینه مراقبت کنید، حتی اگر مجوز داشته باشید و بگویند این کار اشکالی ندارد؛ جمعی بنشینند و راجع به این‌گونه مسائل تصمیم بگیرند.

رئیس سازمان عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی با تاکید بر این که «من به عنوان یک طلبه این کار را پسند نمی‌کنم»، بیان کرد: بعد از پخش این مصاحبه حدود یک میلیون هشتگ در این رابطه زدند و به همین دلایل به عنوان یک شهروند این کار را نمی‌پسندم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص شایعه تخریب اموال عمومی توسط مأموران نیروی انتظامی در طی اعتراضات بازار تهران، گفت: در بند سوم حکم انتصاب بنده توسط مقام معظم رهبری به لزوم آشناسازی پلیس در برخورد حکیمانه با مردم اشاره شده است. سئوال این‌جاست، در کدام کشور و حکومت و حتی در سایر بخش‌های حکومت در درون جمهوری اسلامی، همه انسان‌ها رفتارشان مطابق با اسلام و شریعت اتفاق می‌افتد؟ مسلماً پاسخ منفی است.

ادیانی ادامه داد: با این وجود در جمهوری اسلامی بالاترین مقام رسمی کشور، در حکم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی می‌گویند که باید کاری کنید تا برخورد پلیس حکیمانه باشد. این خواست مقام معظم رهبری است که پلیس در هرکجا حضور پیدا می‌کرده و در میان مردم می‌آید، برخوردی حکیمانه داشته باشد.

وی تصریح کرد: خوش‌بختانه اراده اداره‌کنندگان نیروی انتظامی این است که کتک بخورند، اما کتک نزنند؛ این یک اصل است.

منبع: ایسنا