به گزارش ثریا، غفوریان در ادامه در خصوص وضعیت واردات تلفن همراه به کشور گفت: متأسفانه در حال حاضر وارد کنندگان استقبالی از واردات تلفن همراه نمیکنند و اشخاص تمایلی برای خرید تلفن همراه و وارد کردن این دستگاهها به بازار ندارند. تا این لحظه حتی ۶۰۰ هزار تلفن همراه باقی مانده در گمرک هم ترخیص نشده است.
وی ادامه داد: البته وضعیت لوازم جانبی و قطعات تلفن همراه کمی بهتر است؛ البته به این معنی نیست که کاهش قیمت داشتهایم بلکه نسبت به خود تلفن همراه وضعیت بهتری دارد؛ ولی هنوز هم قیمت یک قطعه برای تعمیر تلفن همراه برابر با قیمت خود تلفن همراه است که متأسفانه از کیفیت چندانی هم برخوردار نیست و نسبت به گذشته کاهش کیفیت چشمگیر داشتهاند.
رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور در پایان اظهار کرد: مصرف تلفن همراه در ایران ماهیانه یک میلیون دستگاه است که با این وضعیت متأسفانه دیگر نمیتوان خوشبین بود و امیدوارانه صحبت کرد؛ باید فکری اساسی برای بهبود وضعیت بازار تلفن همراه کشور کرد.
ایسنا