کد خبر: 31920

زلزله شب گذشته خسارتی به خوابگاه‌ها وارد نکرده است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وقوع زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور ازجمله کرمانشاه گفت: خوشبختانه خسارتی به خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه واردنشده و اوضاع خوابگاه‌ها اکنون عادی است.

به گزارش ثریا دکتر غلامی ضمن بیان این خبر افزود: بعد از زلزله شب گذشته، ارزیابی خوابگاه‌ها مشخص کرد هیچ گونه خسارتی به خوابگاه های دانشگاه واردنشده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امسال چندین پس لرزه بالای ۶ ریشتر در کرمانشاه داشتیم و باتوجه به حجم بالای این پس لرزه ها و به منظور ایمنی بیشتر برای دانشجویان خوابگاهی، امسال خوابگاه‌های غیرایمن ازلیست خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی حذف شده‌اند.

وی در خصوص وضعیت کنونی کرمانشاه بعد از وقوع این زمین لرزه گفت: در کرمانشاه هیچ گونه مشکلی وجود ندارد. درسرپل ذهاب هم طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه و بااطلاعات میدانی ازنیروهای موجود در منطقه فوتی وجود نداشته و بیشتر مراجعین به مراکز درمانی به دلیل ریزش آوار نبوده و بیشترین علت مراجعه آنها به  مراکز درمانی و بیمارستانی به دلیل ترس و مصدومیت ناشی از فرار از ساختمان بوده است.

غلامی افزود: در پی تماسهای تلفنی که با مسوولان در سرپل ذهاب داشتیم اکنون مشکلی در این شهرستان وجود ندارد و فقط ترس ناشی از زلزله و پس لرزه ها باعث هراس و وحشت مردم شده است.

معاون فرهنگی ودانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هیچ مشکل جدی وجود نداشته و تمام بیمارستان های این دانشگاه در حال آماده باش به سر می‌برند و شرایط کاملا عادی گزارش شده است.

به گزارش مفدا، ساعت ۲۰:۰۷ دقیقه شب گذشته زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند. این زلزله در مناطقی از غرب ایران از جمله کردستان و همچنین در بیشتر شهرهای استان ایلام و همچنین تبریز، ارومیه، اصفهان، اهواز، ساوه و رشت نیز احساس شده است.

مرکز این زلزله بر اساس اخبار رسیده، در ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصرشیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب گزارش شده است.