کد خبر: 3876

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش:

مبالغ پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش از شهریه‌ آموزشگاه‌های خصوصی کمتر است

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: مبالغی که در پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش اخذ می‌شود به مراتب از مبالغی که آموزشگاه‌های خصوصی اخذ می‌کنند، کمتر است، زیرا مدارس متعلق به آموزش و پرورش هستند و هزینه چندانی ندارند.

به گزارش شبکه علمی ثریا، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که «هزینه ثبت‌نام در برخی پایگاه‌های اوقات فراغت زیاد است؛ برای این موضوع چه برنامه‌ای دارید؟»، اظهار داشت: این انتخاب فرد است که چگونه اوقات فراغت خود را سپری می‌کند و به اوقات فراغت نباید «رقمی» نگاه کرد.

وی افزود: قطعاً مبالغی که در پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش اخذ می‌شود به مراتب از مبالغی که آموزشگاه‌های خصوصی اخذ می‌کنند، کمتر است، زیرا مدارس متعلق به آموزش و پرورش است و هزینه چندانی ندارد.

علی‌اکبرزاده با بیان اینکه خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در مدارس اطمینان دارند، خاطرنشان کرد: تنوع پایگاه‌های تابستانی متناسب به اقلیم مناطق مختلف در نظر گرفته شده است و سعی شد تا موضوعات بومی و محلی هم مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: خانواده نقش موثری در خصوص اوقات فراغت دارد تا استعداد دانش‌آموزان را ارزیابی کرده و فرزندشان را به سمت رشته و مهارت مورد علاقه سوق دهد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تابستان امسال با شعار «هر دانش‌آموز چند مهارت» پیگیری می‌شود، گفت: آموزش و پرورش، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی آزاد دارای مجوز را معتبر می‌داند و به رشته‌هایی که آموزش می‌دهند، توصیه می‌کند زیرا مجوزهای معتبر را دارند و برخی می‌خواهند چند مهارت را آموزش ببینند.

 

منبع: فارس