به گزارش شبکه علمی ثریا، شهباز اسماعیلی در گفت و گویی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای هوشمند سازی مدارس استان از سه روش تامین میشود، افزود: سال تحصیلی 95-96 در پایههای مختلف 300 میلیون تومان برای این امر هزینه شده است که از این مقدار 100 میلیون تومان برای مدارس متوسطه بوده است.
وی با اشاره به وجود بیش از هزار کلاس هوشمند در مدارس استان، اظهار کرد: از این تعداد 190 کلاس در سال تحصیلی 95-96 هوشمند شده است.
اسماعیلی ادامه داد: بخشی از هزینه هوشمند سازی مدارس هیأت امنایی توسط کمکهای مردمی و در مدارس غیر دولتی توسط موسس تامین میشود.
وی با اشاره به اینکه به طور میانگین هزینه هوشمند سازی یک کلاس حدود شش میلیون تومان است، بیان کرد: وسایل مورد نیاز برای هوشمند سازی اعم از یک دستگاه کامپیوتر، ویدئو پروژکشن و تابلوی برد هوشمند است اما به دلیل کمبود اعتبار در برخی از کلاسها به جای تابلوی هوشمند از پرده نمایش استفاده میکنند.
معاون برنامهریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: علم فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان پیشرو است و به دلیل ارتباط گسترده آموزش و پرورش با جامعه، استفاده از این فناوری کمک بسیار مطلوبی در ارائه آموزش، سرعت و عمق یادگیری است.
اسماعیلی اضافه کرد: در همین راستا لازم است تکنولوژی روز به خدمت گرفته شود و کلاسها هوشمند شوند.
وی تصریح کرد: دوره آموزشی هوشمند سازی و نحوه کار با تجهیزات هوشمند و دورههای تولید محتوای الکترونیک، برای ارتقاء معلمان برگزار میشود.
اسماعیلی با اشاره به اینکه اینترت مورد استفاده در این مدارس اینترانت ملی است، تاکید کرد: آموزش الکترونیکی باعث بالا رفتن قدرت بینایی تا 83 درصد، چشایی تا یک درصد، شنوایی 11 درصد، بویایی 3.5 درصد و لامسه 1.5 درصد است که بسیار در یادگیری موثر است.
وی در ادامه اظهار کرد: آموزش الکترونیکی 30 درصد آموختن را بیشتر میکند و 40 درصد در زمان و 30 درصد در هزینه کاهش دارد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: در مدارس هوشمند پیشرفته مطالب درسی به تبلت و لپ تاپ دانشآموز ارسال میشود که در حال حاضر چنین کلاسی در استان وجود ندارد.
وی در پایان از اولیاء دانشآموزان خواست در هوشمند سازی مدارس با آموزش و پرورش در زمینه کمک مالی و ارائه خدمت به دانشآموزان همکاری کنند.
منبع: ایسنا