کد خبر: 61379

دولت آمریکا غول مخابراتی چین را به رشوه خواری متهم کرد

وزارت دادگستری آمریکا در ادامه نبرد تجاری با شرکت‌های فناوری چینی، این بار غول مخابراتی این کشور زد تی ای را به رشوه خواری متهم کرده است.

به گزارش ثریا وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید در حال تحقیق در مورد عملکرد زد تی ای است تا مشخص شود آیا این شرکت به برخی مقامات خارجی رشوه پرداخت کرده یا خیر. در صورت اثبات این موضوع دولت آمریکا برای وضع مجازات‌های جدید بر علیه زد تی ای بهانه‌ای جدید خواهد یافت.

دولت آمریکا پیش از این با متهم کردن شرکت چینی هواوی به جاسوسی سایبری به نفع پکن تلاش کرده بود تا کشورهای دیگر را از همکاری با آن بازدارد. اما تا به امروز اکثر متحدان اروپایی و آسیایی کاخ سفید درخواست‌های دولت ترامپ در این زمینه را رد کرده‌اند.

تحقیقات در مورد زد تی ای در آمریکا از سال ۲۰۱۷ و پس از متهم شدن آن به دور زدن تحریم‌های ایالات متحده بر ضد ایران و تلاش غیرقانونی برای دستیابی به فناوری آمریکایی آغاز شد و آمریکا به همین علت زد تی ای را ۸۹۲ میلیون دلار جریمه کرد.

نکته جالب این است که دولت آمریکا تصریح کرده که رشوه خواری یادشده در ارتباط با مقامات آمریکایی رخ نداده، اما باز هم با تسری فرامرزی قوانین داخلی خود به دنبال بهانه‌ای برای تحریم و اعمال فشار به زد تی ای است.

منبع: خبرگزاری مهر

مرتبط ها