کد خبر: 70628

کاهش تدریجی آنتی بادی بدن بعد از شروع علائم ویروس کرونا

مطالعات تایید می کند که آنتی بادی های تولیدشده در پی ابتلا به کووید ۱۹ در مدت ۳۰ تا ۹۰ روز از شروع علائم به میزان چهار برابر کاهش می یابد.

به گزارش ثریا مطالعه محققان دانشگاه واشنگتن نشان می‌دهد اکثر آنتی بادی‌های کروناویروس به طور میانگین حدود سه ماه دوام می‌آورند و معمولاً در طول مدت ۳۰ تا ۹۰ روز بعد از بروز علائم بیماری کووید ۱۹، این آنتی بادی‌ها چهار برابر کاهش می‌یابد.

معمولاً اکثر افراد مبتلا به کروناویروس در طول چند هفته دارای آنتی بادی‌های علیه پروتئین‌های ویروسی هستند. محلول سرم خون موردنیاز برای کاهش عفونت ویروس به نصف، NT۵۰ نام دارد و در طول مدت یک ماه از شروع علائم، ۱۰۰ تا ۲۰۰ است.

مطالعات قبلی نشان داده بودند که در مدت چند هفته میزان آنتی بادی این ویروس کاهش می‌یابد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر برای فهم مدت دوام این ایمنی که به محافظت در مقابل ابتلاء مجدد به کووید ۱۹ منجر می‌شود تاکید دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

مرتبط ها