به گزارش ثریا دکتر سید محمد جمالیان در گفتگوی تلفنی با اخبار استان مرکزی از وضعیت مشکی شهر اراک، ساوه و خمین اعلام نگرانی کرد و افزود: این سه شهر در وضعیت مشکی قرار داشته و مابقی شهرستان های استان در وضعیت قرمز قرار دارند، وضعیت مشکی یعنی وضعیت بسیار بحرانی و نگران کننده.
متولی سلامت استان مرکزی اظهار داشت: وضعیت مشکی یعنی تعداد بیماران بستری در بیمارستان از وضعیت قرمز، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۵ تخت بالاتر می باشد.
وی تاکید کرد: این تعطیلی ۱۰ روزه کمک زیادی به محو ویروس کرونا نمی کند، اما میتواند در کاهش سرعت انتقال ویروس نقش بسزایی داشته باشد و همچنین فرصتی برای بازتوانی مراکز درمانی ایجاد نماید.
دکتر جمالیان تصریح کرد: در شهرستان ساوه تقریبا ظرفیت بیمارستان مدرس و چمران و ظرفیت بیمارستان شهرستان زرندیه نیز تکمیل شده است.
وی تاکید کرد: در شهرستان هایی که وضعیت فوق بحرانی و یا در وضعیت مشکی به سر می برند باید حساسیت بیشتری بر اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی وجود داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آمار مبتلایان جدید کرونایی در استان مرکزی به ۲۹۶ مورد رسیده است که به این ترتیب، کل مبتلایان در استان مرکزی به تعداد ۲۵ هزار و ۳۱ مورد رسیدند و در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ مورد بیمار بستری در بیمارستان ها پذیرش شدهاند و متاسفانه ۱۴ مورد فوتی نیز اعلام شده است که به این ترتیب تعداد کل متوفیان به تعداد ۹۳۲ مورد رسیده است.
منبع: بهداشت نیوز