کد خبر: 83978

نخستین تصویر فضاپیمای چین از سیاره سرخ

فضاپیمای چین نخستین تصویر خود از مریخ را در حین رسیدن به مدار این سیاره ثبت کرد.

به گزارش ثریا - به نقل از اسپیس، فضاپیمای «تیان ون ۱» چین نخستین تصویر خود از مریخ را در حین رسیدن به مدار این سیاره ثبت کرد. کاوشگر مذکور در کمتر از یک هفته آینده به مدار سیاره سرخ وارد خواهد شد.

وزن کلی کاوشگر تیان ون-۱ حدود ۵ تن است که از یک مدارگرد و یک دستگاه گشت تشکیل شده است. دستگاه گشت شامل  سفینه ورود و یک مریخ نورد  است.

این مأموریت با موفقیت از سایت پرتاب‌های فضاپیمای مرکز فضایی ون‌چانگ در ۲۳ ژوئیه سال ۲۰۲۰ با یک موشک چانگ ژنگ ۵ آغاز شد و هم‌اکنون در مسیر مریخ قرار دارد.

سازمان ملی فضایی چین(CNSA) روز گذشته(۵ فوریه) با انتشار این تصویر که توسط دوربین قدرتمند و با وضوح بالا تعبیه شده بر روی فضاپیمای تیان ون -۱ گرفته شده است جدیدترین تصویر سیاره سرخ را منتشر کرد.

به گزارش این سازمان، این عکس سیاه سفید از فاصله ۱.۳۶ میلیون مایل(۲.۲ میلیون کیلومتر) از مریخ ثبت شده است.

خبرگزاری فارس